Izzy Stradlin, a Guns and Roses egykori gitárosa interjút adott 2008-ban. A beszélgetés első része itt olvasható.

 

Az egyetlen interjúban, amit ebben az évben adott, Izzy Stradlin Thiago Sarkis, Brazíliában élő riporternek elmondja, amit minden követője tudni akar: miért döntött úgy, hogy újra turnézik Axl Rose-zal, mit érez egy GnR újraegyesüléssel kapcsolatban, milyen a mostani kapcsolata Slash-sel, Duff-fal es Stevennel, és hogy emlékszik a banda dicsőséges éveire.

 

TS: Mit csináltál az elmúlt 2-3 évben? Ha nehéz követni az időt, beszélnél a Miami és a Fire című lemezekről?

Izzy Stradlin: Persze. Minden évben rögzítek anyagot. A Miamit évekkel ezelőtt Miamiban vettem fel, Floridában, egy régi, öreg stúdióban, ahol James Brown, a The Eagles és a Fleetwood Mac dolgozott. Ezután az album után vettem fel a Fire-t, igen rövid idő alatt. Még nyersebb annál, mint amit általában csinálok.

Mit gondolsz, azok a rajongók is megbecsülik a szóló zenészi oldalad, akik nem láthattak a GnR-ban?

Minden dal, amit azóta rögzítettem, hogy elhagytam a GnR-t, ugyanolyan típusú dal, mint amilyeneket a GnR tagjaként csináltam. Akkoriban szereztem egy dalt, utána Slash és Axl is hozzá tették a maguk részét, ettől lett ez Guns and Roses. Amit akkor hallasz, amikor beteszed az egyik CD-m, ugyanazok az ötleteim és inspirációim, mint amelyek a Guns-ban voltak, de Slash vagy Axl nélkül. A legalapvetőbb verzió.

Min dolgozol éppen?

Éppen argentínai emberekkel állok kapcsolatban, akik azt szeretnék, hogy turnézzunk náluk, és nagyon szeretném is ezt megtenni. Nemrégiben egy másik lemezt, a Concrete-et rögzítettem, amelyet az iTunes-on keresztül szerezhetsz meg.

Az előbb meséltél a GnR alkotói folyamatairól. Azóta Slash egy ikonná vált, attitűdjének, a róla kialakult kép és gitáros stílusának köszönhetően. Mindamellett mi, akik már a kezdetektől követjük a GnR-t, tudjuk, hogy ti voltatok a banda fő zenerszőinek egyikei. Hogy jellemeznéd az azokban az időkben Axl-lel és Slash-sel való közös munkát?

Volt valami kémia, ami nagyon jól működött. Néha a munkánk nagyon lassú volt és bonyolult, ha összehasonlítom azzal, amit ma csinálok, de a lényeg, hogy az eredmény nagyon jó volt. Most minden könnyebb nekem. Lényegesen egyszerűbb írnom a bandámnak. Most nem kell megbeszélnek semmit két másik emberrel, ha írok valamit.

Úgy gondolod hogy a Te szerepet a GnR-ban az egyik kreatív szerőé volt, míg Slash leginkább egy gitáros hős volt?

A napokban olvastam valahol, hogy Slash a történelem utolsó gitáros hőse. (Nevet.) Nem tudom. Nem tudom hogy feleljek erre.

Milyen volt a zenei és a személyes kapcsolatod Slash-sel?

Zeneileg kölcsönösen együttműködtünk, erre megpróbáltunk jobban törekedni másoknál. (Nevet.) És a személyes viszonyunk, rengeteg drogot magunkba tömtünk a '80-as években, és egy idő után aztán kitisztultunk és elhagytuk ezt. Még mindig barátomnak tartom és tartjuk a kapcsolatot.

2006-ban visszatértél turnézni a GnR-ba. Hogy kerültél újra kapcsolatba Axl-lel?

Nem tudom. Az a turnénk Európában már két évvel ezelőtt volt... nehéz visszagodolni... Úgy hiszem, hogy megadták nekem a menedzsmentje számát... Nem, most már emlékszem: Elmentem a házába, aztán felhívott, mert New York-ban adtak műsorokat, és azt mondtam neki: "Hé, miért ne játszanék veletek? Nagyszerű lenne." És megcsináltuk. Aztán Európában turnéztunk.

Akkoriban már tisztáztad a problémáid vele?

Nézd, én évek ismerem őt, mintha már családtagok lennénk. Egy helyen nőttünk fel, ugyanolyan légkörben, és hiszem hogy a barátságunk ezen része mindig megmarad.

Mindig azt olvastam, hogy egy higgadt és visszahúzódó típus vagy, aki nem szeret turnézni vagy túl sok időt távol tölteni az otthonától. Mi késztetett arra, hogy újra a GnR-szal légy?

Tudod, van egy különleges kapcsolat a rock' n' roll közönségével, és megvolt bennem a vágy, hogy újra átéljem ezt. Mikor olyan számokat játszunk, mint a "Nighttrain", a "Mr. Brownstone" vagy a "Welcome to the Jungle", azonnal létrejön egy kapcsolat a zenekar és a közönség között, mint valami különleges feszültség, és bennem volt a vágy, hogy újra átéljem ezt.

Hogy érezted magad az új GnR-szal az első show után?

Megérkeztem a Heathrow repülőtérre, egy furgonnal elvittek a Donnington Fesztiválra. Iszonyatos időeltolódási problémáim voltak, de kiálltam a színpadra és rögtön sokkal jobban lettem. Ez egy varázslat.

Sokat beszéltek a GnR jelenlegi felállásáról. Mit gondolsz, a mostani banda hasonlít az eredeti Guns and Roses-ra?

Többet vannak együtt, mint mi voltunk. (Nevet.) Azok a srácok nagyszerű zenészek. Mi többet engedtünk meg magunknak.

De szereted azt, ahogy előadják a dalokat, vagy jobban szereted a '80-as évek beli stílusotokat, ami sokkal direktebb és vadabb?

Azon a turnén én csak négy vagy öt dalt játszottam egy éjszaka, és nem láttam a műsorok nagy részét. Szóval, tényleg nem tudom.

Mely GnR dal a legkülönlegesebb számodra és miért?

A "Knockin on Heaven's Door" brilliáns volt. Az, hogy egy régi Bob Dylan dalt elővettünk és egy óriási himnuszt csináltunk belőle, nagyon különleges volt.

Milyen volt négy vagy öt GnR dalt játszani minden éjjel? Volt olyan, amit újra meg kellett tanulnod?

Igen, majdnem teljesen elfelejtettem őket. Újra meg kellett tanulnom őket játszani.

Melyik dal volt a legnehezebb?

"Nightrain". Mindig elfelejtettem a középső részt, nem tudom miért, pedig én írtam!

Úgy hallottam, hogy tartod a kapcsolatot az összes eredeti GnR taggal. Milyen a velük való kapcsolatod?

Slash, Duff, Matt és Steven Adler, időről időre keressük egymást és néha még találkozunk is Los Angelesben vagy máshol. Mi mind jóban vagyunk. Még mindig barátok vagyunk.

Steven Adler nemrégiben beszélt az eredeti GnR újjáalakulásával kapcsolatos vágyáról. Mond el mit gondolsz erről és hogy milyen a mostani viszonyod Stevennel!

Steven egy nagyon zavaros életet él.

De ha megtörténne, megfontolnád az újraegyesülés lehetőségét?

Igen, természetesen.

Egyszer azt mondtad, mikor Matt Sorum belépett a bandába, hiányzott neked Steven Adler stílusa. Milyen különbséget láttál kettejük között?

Stevennek sokkal esetlegesebb volt a stílusa, és Matt precízebb.

Olvastad Slash életrajzi könyvét?

Nem, nem olvastam. A minap hallottam róla valamit a rádióban, nekem tetszetősnek tűnt.

Slash említést tesz a könyvében az utolsó koncertekről, mielőtt elhagytad volna a bandát, mikor megkérted Axl-t, hogy jelenjen meg időben.

1991-ben a megszokott az volt, hogy Axl minden egyes koncertről elkésett, minimum két órát.

Miért utasítottad el az újraegyesülés lehetőségét a Velvet Revolverrel?

Azt szerettem volna, ha quartetként működik: Slash, Duff, Matt és én, de ők igazán vágytak egy énekesre, és ahogy azt jól tudjuk, az énekesek néha meglehetősen problémásak. Szóval én egyszerűen csak eldöntöttem, hogy követem a saját utam.

Igaz, hogy azt javasoltad, hogy Te és Duff majd gondoskodtok a banda vokáljáról?

Igen. Ez így jobb lett volna.

Hogy fogadták ezt az ötletet?

Azt hiszem hogy Duffnak tetszett az ötlet, de Slash azt mondta, nem.

Nem gondolod, hogy Scott Weiland volt a legrosszabb döntés az olyan zenészek részéről, mint ők, akiknek sok problémájuk volt Axl-lel a múltban?

Ez egy nagyon jogos kérdés, de nem tudom rá a választ.

Így lehetetlen volt valaminek működnie.

Nem tudom.

Ahogy az előbb is mondtam, a rólad kialakult kép az, hogy egy nyugodt és visszahúzódó ember vagy. Nehéz számodra mindig válaszolni a rajongók és a sajtó GnR-zal kapcsolatos kérdéseire?

Te vagy az első újságíró, akivel ebben az évben beszélgetek, szóval ez nem olyan valami, amit gyakran teszek. (Nevet.)

Ó, köszönöm. (Nevet.)

Az utóbbi időben elhatároztam, hogy minden évben kiadok egy lemezt az iTunes-on és nem adok interjúkat.

Mégis, milyen érzés a rocktörténet egyik legnagyobb bandájának egykori tagja lenni?

Őrület mikor bemegyek egy boltba gitárhúrt venni és a fiatal alkalmazott megpróbál eladni nekem egy Les Paul Gitárt, rajta Slash nevével. (Nevet.) A srác azt kérdi tőlem: "Láttad már az új Slash Les Paul gitárt?" Azt felelem, hogy nem, erre ő azt mondja nekem: "Ó, éppen ma ötöt kaptunk!" (Nevet.)

Ez nagyon furcsa lehet számodra, be ugyanakkor, úgy gondolom, hogy jó érzés lehet számodra tudni, hogy ugyanannak a bandának a tagja voltál.

Jó érzés számomra.

Az interjú 2008. novemberében készült.

Forrás itt, folytatás pedig később a setlisten.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://setlist.blog.hu/api/trackback/id/tr671676857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása