A Guns and Roses egykori gitárosával 2008-ban készült egy interjú, amiben beszél munkásságáról, zenéről, magáról, régi és új időkről. A végén pedig elmond öt lemezt, ami nagy hatással volt az életére.

A második rész forrása itt. Az első rész folytatása itt:

 

Izzy Stradlin: A nyolcvanas évek közepén hallottam az egyik dalomat a rádióban és rögtön azt éreztem, valami nagyon fontos dolog történt. Még ma is, mikor újra és újra hallom azokat a dalokat a rádióban, amelyeket a nyolcvanas években írtam, azt mondom magamnak: "Wow, nagyszerű, még mindig csak az a tinédzser, aki csak gitározni akart."

TS: Mit gondolsz a Live... Like a Suicide és különösen az Appetite For Destruction sikeressé válásáról?
Nem gondoltam volna hogy a banda ilyen naggyá válik. Az életstílusunk nagyon önpusztító volt, de ugyanakkor nagyon motivált minket a zene. Ugyanakkor, sosem gondoltam hogy valaha is ennyire híresek leszünk.

Hogy emlékszel a GnR Lies lemezére?
Jó idők, nagyon örült idők voltak. Emlékszem a felvételekre, a videózásokra, a turnézásra, még több felvételre, még több videóra... Ez egy ciklus, ami hét vagy nyolc éven át ismétlődött.

Az emberek azt hiszik hogy rock sztárnak lenni könnyű, de természetesen nem az.
Nehéz épeszűnek maradni, amikor körülvesz az őrület.

Mit gondolsz a GnR feloszlásának okairól? Szerinted a drogok játszottak ebben nagy szerepet?
Nem tudom hogy a drog volt-e az oka. Mikor elhagytam a bandát, teljesen tiszta voltam már két és fél éve, 1989 óta. És mikor újra önmagam voltam, tényleg nem tudtam mi történik, mivel nem voltam ott sokáig.

De a banda drogfogyasztása miatt döntöttél a távozás mellett?
Igen. Mint ahogy azt már mondtam neked, már két és fél éve tiszta voltam. Láttam ahogy a barátaim haldokolnak, és egy idő után úgy döntöttem, hogy ebből elegem van. Nem akartam ennek tovább részese maradni. Most már mindannyian tiszták vagyunk és ez nagyszerű.

A rajongók nagy része Axl Rose-t okolja a GnR feloszlása miatt. Ő tényleg olyan problémás, mint amilyennek látszik?
Axl nagyon bonyolult srác, de nagyon tehetséges.


Igen, de minden jel arra mutat, hogy ő volt a felelős, mikor a zenekar tagjai eltávolodtak.
Ahogy mondtam, nem voltam többé jelen, szóval nem tudom.

Igen, de a banda utolsó éveiben gondolom láttad mi jön?
Akkoriban az volt a véleményem, hogy a banda egy éven belül véget ér. De nem volt hová menni. Amikor lángol a tűz, nagyon nehéz azt mondani: "Oké, szakítsunk." Ez sosem működik.

Jónéhány józanul töltött év után, mit gondolsz, lehetséges hogy visszatérj játszani a régi barátaiddal?
Igen. Duff amúgy három számban is feltűnik az új lemezemen. A minap beszéltem Slash-sel és már közel jártam ahhoz  hogy csináljak egy műsort vele, de nem sikerült. Mindenki nagyon aktív, egészséges és nagyon sok tennivalójuk van.

Hiszel a Chinese Democracy-ban? És most nem a kínai demokráciáról beszélek...
(Nevet.) Hiszem hogy van valahol egy lemez Chinese Democracy címmel. (Nevet.) Már hallottam néhány számot a lemezről és nagyon tetszett.

Az album már évek óta késik, fontolóra vetted-e a lehetőségét hogy az eredeti felállással újra felvegyétek a Chinese Democracyt?

Nem. (Nevet.)

Köszönjük, hogy időt szakítottál ránk, Izzy. Ez az első interjúd ebben az évben, nagy megtiszteltetés ez számunkra.
Köszönöm hogy kerestetek.

Nem volt könnyű újra felvenni veled a kapcsolatot, szóval nagyon hálásak vagyunk hogy időt szántál ránk. Zárásképp, mindig megkérdezzük interjúalanyinkat, hogy mi az öt kedvenc lemeze. Szóval, mondanál nekünk, kérlek, öt olyan albumot, ami nagy hatással volt az életedre?
Dark Side of the Moon a Pink Floyd-tól, Toys in the Attic az Aerosmithtől, Never mind the Bullocks a The Sex Pistols-tól, Road to Ruin a The Ramones-tól és az Exile on Main St a The Rolling Stones-tól.

A mi életünkre pedig többek közt a GnR lemezei.

Az öt főszereplő, bal oldalon az interjú megjelenések oka.

Összefoglalva:
"Izzy helye a pamlagok vége és a fal között volt. Néha napokig ott maradt. Néha kidugta a fejét a fekhely vége mögül, körülnézett, hogy mi zajlik éppen, aztán ismét eltűnt. Kérdeztem tőle, Izzy, jól vagy haver? Mire ő csak annyit nyögött, hogy aah, yeee!..."
Del James (újságíró) a Pokol Tornácáról

"Izzy már teljesen lemondott mindenről. Még csak nem is iszik."
Matt, 1991. október

"Azt szerettem volna, ha quartetként működik: Slash, Duff, Matt és én, de ők igazán vágytak egy énekesre, és ahogy azt jól tudjuk, az énekesek néha meglehetősen problémásak. Szóval én egyszerűen csak eldöntöttem, hogy követem a saját utam." Izzy, 2008.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://setlist.blog.hu/api/trackback/id/tr861689683

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: bocoran sgp 2018.01.23. 03:38:45

Waterproof Plastic Sheet Walling - imdigan

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása